Jak ograniczyć koszty drukowania w firmie?

Obecnie małe i większe przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w wysokiej klasy sprzęt drukujący, który zarówno w małych jak i większych przedsiębiorstwach sprawdza się doskonale. Niestety zakup urządzenia to tylko jeden z kosztów jakie trzeba ponieść, Dochodzi do tego jeszcze cykliczny koszt eksploatacji, który niestety może często przyprawiać o zawrót głowy.

Czołowymi producentami urządzeń są ogromne koncerny, głównie japońskie i amerykańskie, które doskonaliły swoje produkty przez dziesiątki lat, wdrażając co rusz nowe technologie. Dzięki konkurencyjności, która istnieje na rynku elektroniki użytkowej, każda firma może wybrać spośród szerokiego wachlarza najlepszych produktów światowych na rynku.

Firmy elektroniczne prześcigają się w oferowaniu potencjalnemu klientowi produktów najbardziej optymalnych, czyli super wydajnych, ekonomicznych i bezawaryjnych. Wybierając wysokiej klasy sprzęt i ten pochodzący z zaufanego źródła, każda firma ma szanse zoptymalizować koszty druku, nie zlecając ich zewnętrznym firmom posiadających druk cyfrowy czy drukarniom. To pierwszy element, który czyni taką firmę jako wdrażającą inteligentne i pożyteczne działania.

wydruki

Kolejnym takim etapem jest odpowiednie obsługiwanie i serwisowanie takiego sprzętu drukującego. Ważne jest również, żeby przestrzegać podstawowych zasad przy wymianie części takich jak bębny do drukarki czy tonery na te , które posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty jakości oraz pochodzą z wiarygodnego źródła.

Częstym błędem firm jest próba zaoszczędzenia „na siłę”, wówczas wybór pada na najtańsze zamienniki np. bębnów do drukarek nieznanego producenta sprzedawane na aukcjach czy przez Facebooka. Tego typu oszczędzanie niemalże zawsze ma krótkie nogi i kończy się nieodwracalnym uszkodzeniem urządzenia. Tanie zamienniki niewiadomego pochodzenia są najczęściej marnej jakości i należy je omijać szerokim łukiem.

Jak już wspomniano, pod wpływem używania tanich zamienników bardzo często sprzęt ulega uszkodzeniu. W najlepszym wypadku taki zamiennik okazuje się niekompatybilny z drukarką lub jakość drukowania jest bardzo słaba a pokrycie farba niewystarczające, użycie kiepskiej jakości zamiennika może również doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia drukarki, także również i o tym należy pamiętać.

Przed wyborem zamienników tuszy, tonerów do drukarek warto rozejrzeć się za rekomendowanymi firmami jak Artjet, które oferują tego typu produkty. Jeśli oczywiście firmy decydują się na to, żeby używać tańszych zamienników zamiast oryginalnych tonerów – a w większości tak właśnie jest. Jeśli jednak firmie nie zależy bardzo na oszczędności, można kupić oryginalne bębny czy tusze do drukarek bezpośrednio w sklepie firmowym lub u dostawcy sprzętu biurowego – na ten komfort jednak decyduje się coraz mniej firm, szczególnie teraz, gdy w tak ogromnym tempie rosną koszty utrzymania pracowników w firmie.

wydrukowane dokumenty leżące na biurku obok okularów

Warto również w tym wypadku zwrócić uwagę na datę produkcji i czy przedmioty poosiadają czytelną datę ważności, ponieważ wiele osób nie zdaje się sprawy, że nawet takie akcesoria posiadają termin przeznaczony do użytkowania. Po jego przekroczeniu tusze mogą błyskawicznie wysychać lub ich lepkość sprawi, że zapchają się dysze w drukarce, co uniemożliwi używanie sprzętu lub nawet doprowadzi do jego uszkodzenia.

Warto dodać, że przy bardzo dużej optymalizacji kosztów drukowania warto zainwestować przede wszystkim w bardzo wydajne drukarki i kopiarki laserowe, ponieważ choć koszty tuszy są trochę wyższe, niż te do drukarek atramentowych, aczkolwiek kopiarki laserowe potrafią drukować nawet do kilkudziesięciu stron na minutę, ale co ważniejsze, koszty wydruku pojedynczej strony w przypadku drukarek laserowych są dużo niższe. Taki efekt nie uzyska nawet najlepsza i najszybsza drukarka atramentowa.

Zobacz inne wpisy...